בניית אתרים - עשה ואל תעשה

 

בניית אתרים היא הזדמנות של כל בעל עסק, קטן כגדול, ארצי כמקומי, מוכר כאנונימי - לבטא את עצמו בפני הקהל הרחב. בין אם מדובר על עסק שמציעה שירותי בניית ציפורניים או שירותי הדברה נגד יתושים ועוד ועוד, אתרהחברה הוא הערוץ הראשי להעברת מסר וערכים של החברה כגון: הכי מהיר, יפה, חדשני, בטיחותי, זול! ועוד ועוד. באמצעות פלאייר בדואר אפשר להעביר פרטים כגון מבצע 1+1 אבל באתר אינטרנט אפשר להעביר מבצע יחד עם מסרים / ערכים / עקרונות "אני מאמין" של חברה. בעוד יש עסקים שיודעים איך לעבוד נכון מרגע בניית אתרים ולאורך כל שלבי ניהול האתרים, יש כאלה שקצת טועים ואף "מפשלים" כאשר מדובר על שימוש באתר הבית. להלן רשימת העשה ואל תעשה בתחום של בניית אתרים עסקיים:

 

בניית אתרים - אל תציין את המתחרים שלך באתר שלך:

אנשים רבים חושבים על בניית אתרים כאל הזדמנות להציג את יתרונות החברה תוך כדי התנגחות עם המתחרים ואף השמצתם. יש בעיה עם האינטרנט וזה לא קשור לעובדה שגולשים רבים יכולים לא להעריך את הגישה שלכם... כאשר את מציינים את השמות של המתחרים או בכלל של עסקים או מותגים שונים - אתם עושים להם פרסומת. מנוע החיפוש רואה שמציינים את החברות הללו ומעלה להן ניקוד.

 

בניית אתרים - אל תהפוך את האתר ללוח מודעות:

אתר בית צריך לשדר יציבות והוא צריך להיות בעל מבנה אחיד, מסודר והגיוני. למרות שאתם בעצם יודעים שכל הרעיון של בניית אתרים הוא בכדי שתוכלו לשדל את הגולשים להרשם למסלולים או לרכוש ישירות מוצרים אבל - אסור להפוך אתרי בית עסקיים ללוחות מודעות ורק למכור להם מהרגע שהם נכנסו לאתר. זה מעורר אנטיגוניזם ופשוט לא נחשב למודל בר סיכוי.


בניית אתרים - אל תזלזל באינטלגנציה של הגולשים:

בניית אתרים נועדה למנף את החברה העומדת מאחורי אתר החברה אך בו זמנית - יש להביא בחשבון שהאתר הוא איננו אתר יחיד במינו. האינטרנט מלא (עמוס למדי) במידע רב מכל תחום שהוא. הגולש הממוצע הוא צרכן חכם בעל גישה למידע רב ולכן - אל תציגו לו נתונים ברורים מאליהם ואל תפנו אליו בצורה מזלזלת. אם יש כיום חצי מיליון תוצאות עבור מילת החיפוש "טכנולוגיות ירוקות" או "שמירה על איכות הסביבה", סביר להניח שהגולש כבר יודע מה זה ולא צריך להתחיל איתו מבראשית.


בניית אתרים - הענק לגולשים ערך מוסף שהוא רק לגולשי האתר:

בניית אתרים נועדה לתפוס גולשים באופן רב פעמי ולחלוטין לא רק פעם אחת (לא רק בכדי לסמן V). בכדי להבטיח חוויית גלישה בכדי להבטיח המשכיות שלגלישה באתרכם, צרו טריגר ייחודי כמו הענקת ערך מוסף לאתר (הנחות מפליגות בסניפים השונים רק למי שמדפיס שובר באתר החברה באינטרנט וכו').


בניית אתרים - הנעה לפעולה היא העיקר באינטרנט:

בניית אתרים נועדה לקרב בין הלקוחות לבין החברה. החל מטפטוף מסרים שיווקיים מיתוגיים ועד להנעת הגולש כך שהוא יבצע פעולת רכישה כאשר יתקב במוצר בעתיד ועד - הזמנת המוצר און ליין לכן את האתר צריך לתכנן כך שהוא יאפשר הנעה לפעולה (דפי הרשמה, טפסי מכירה, טופס להשארת פרטים, אפשרות להעברת מסרים כגון שאלות מקצועיות און ליין עם נציגי החברה וכו').